Klantbeoordeling 9.0/10 Nu tot 22.00 uur bereikbaar! 036 522 0342 info@ridder-letselschade.nl

036 522 0342

Bereikbaar tot 22:00!

Afspraak maken

Gratis advies gesprek

Doe de letselschadetest

Gebruik de onderstaande test om te beoordelen of u in aanmerking komt voor een letselschadeclaim. Binnen 5 min heeft u een uitslag.

Doe de test

  • Leeftijdswelvaart resulteert in hogere schadepost

  • Whiplash: wat je niet ziet bestaat vaak wel

Erry Grootenboer, letselschaderegelaar bij Ridder Letselschade

Mijn naam is Erry Grootenboer. Ik werk sinds enkele jaren bij Ridder Letselschade als letselschaderegelaar. Ik heb als scheepswerktuigkundige in dienst van Shell Tankers vele jaren over de wereldzeeën gevaren. Daarna heb ik jaren bij AMEV in Utrecht gewerkt.  In 1990 ben ik begonnen als schade-expert bij een expertisebureau. In het begin hield ik mij hoofdzakelijk bezig met technische aansprakelijkheidsschaden, later kwamen daar letselschadedossiers bij.

Mijn technische kennis, inzicht en ervaring komen van pas bij tal van toedrachtsonderzoeken. In een kwestie van productaansprakelijkheid behandelde ik een letselschade dossier waarbij een glazen theepot bij het hengsel afbrak. De persoon die de theepot vasthield, liep een ernstige snijwond in de duim op. Hierdoor ontstond blijvend letsel met vervelende beperkingen. De schade werd geregeld doordat ik de oorzaak grondig onderzocht en bleef vasthouden aan een schadevergoeding.

Letselschade uitkering

In een andere zaak ‘ontplofte’ een krultang, vlakbij het oor van de gebruikster. Uit technisch onderzoek kwam vast te staan, dat sprake was van kortsluiting. Ik had dat al vastgesteld voordat er überhaupt technisch onderzoek werd uitgevoerd. De tijdelijke gehoorschade werd door de medisch adviseur vastgesteld en de letselschade werd uitgekeerd aan het slachtoffer.

Onderzoek bij aanrijdingen

Ook bij de onderzoeken naar de oorzaken van aanrijdingen, bijvoorbeeld wanneer er vraagtekens zijn bij de botssnelheid of de remvertraging, kan de technische achtergrond prima van pas komen. Soms is er ook sprake van situaties waarbij moet worden beoordeeld of een aanrijding wel zou hebben plaatsgevonden indien één van de betrokken voertuigen, een lagere snelheid zou hebben gehad. Fijn om dan de berekeningen van de dienst Verkeers Ongevallen Analyse te kunnen (laten) controleren.

Register-expert

Ik ben in opleiding voor registerexpert personenschade en heb reeds de nodige modules in die richting met goed gevolg afgesloten. Op het gebied van de schade-expertise zette ik reeds in 1990 mijn eerste schreden. Onderhandelen met verzekeraars doe ik dan ook zo zo’n 23 jaar. Kortom, ik ben een allround expert die oog heeft voor de techniek en, vanwege mijn eigen ervaringen met de afwikkeling van mijn ‘kop/staart-aanrijding’, oog voor de mens achter het letselschadedossier.

Aanrijding

In 1999 ben ik zelf slachtoffer geworden van een aanrijding. Ik heb leren leven met de gevolgen daarvan. Toen ik door Tjip Ridder, die ik al vanaf 1990 als collega kende, werd benaderd om letselschaderegelaar te worden bij zijn bedrijf, heb ik dit aanbod aangegrepen omdat ik hierin onder meer de mogelijkheid zag mijn ervaring als ex-whiplash slachtoffer in te zetten voor anderen. Het is een groot voordeel als je weet welke weg slachtoffers moeten doorlopen bij het claimen van hun schade en hoe zo’n traject invloed heeft op het dagelijks leven. Dat ik al ongeveer 25 jaar werkzaam ben in verzekeringsland en de werkwijze van verzekeraars in al zijn facetten ken, helpt mij bij het bepalen van de juiste strategie.

Mocht u rechtstreeks met mij in contact willen komen, stuurt u dan gerust een e-mail naar e.grootenboer@ridder-letselschade.nl .

Terug