Veelgestelde vragen over Ridder Letselschade

Op deze pagina vindt u vragen die we regelmatig krijgen over onze werkwijze of diensten. Zit uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen u graag.

036 522 0342

Snel naar:

1. Waarom zou ik Ridder Letselschade inschakelen?

U hoeft niet per se ons in te schakelen, als u maar een echte deskundige inschakelt! We adviseren om in ieder geval niet uw letselschadedossier zelf te gaan behandelen. Letselschade is namelijk over het algemeen vrij ingewikkeld. Zo ingewikkeld zelfs dat we ook de ‘gewone’ advocaat in de algemene praktijk adviseren om onze letselschadespecialisten in de arm te nemen.

De deskundigen van Ridder Letselschade hebben veel ervaring en kennen de letselschademarkt zeer goed. Bovendien, u moet uw letselschade bewijzen! Er geldt immers: ‘Wie eist, bewijst’. Dit betekent dat u, vanaf het moment dat u een schadeclaim indient, moet bewijzen dat u een ongeval is overkomen waarvoor een ander aansprakelijk is. (Zie ook: Bewijs uw letselschade)

Ook moet u bewijzen dat de hoogte van uw schadeclaim reëel is en dat de schade is veroorzaakt door de schadeveroorzakende gebeurtenis (causaal verband). Vaak betekent deze bewijslast dat allerlei deskundigen moeten worden ingeschakeld. Dit kan op arbeidsdeskundig gebied zijn tot een medisch specialist.

Via Ridder Letselschade kunt u terugvallen op een team van deskundigen op medisch, financieel en juridisch gebied, die voor u klaar staan om te helpen.

2. Waarom heb ik een belangenbehartiger nodig om mijn letselschade te claimen?

Het is niet per se nodig om een belangenbehartiger letselschadein te schakelen om uw letselschade te claimen, maar we adviseren het wel. Dat kan ook een letselschadeadvocaat zijn. Zie hierover meer bij vraag 3.

Door een belangenbehartiger in te schakelen, neemt u iemand in de hand die de schade voor u claimt en uw belangen behartigt tijdens de behandeling van de zaak. Er komt veel kijken bij het claimen van letselschade.

Daarnaast betaalt u in veel gevallen niets voor de diensten van een belangenbehartiger letselschade.

3. Wat is het verschil tussen een u en advocaat?

Ridder Letselschade is een letselschadespecialist of belangenbehartiger bij letselschade. Onze diensten kosten u niets, want de verzekerraar van de veroorzaker moet die kosten betalen.

Wilt u graag met uw letselschadezaak naar de rechter? Ook dat kan via Ridder Letselschade. We hebben een groot netwerk van deskundige letselschadeadvocaten op wie wij kunnen terugvallen als dat toch nodig mocht zijn.

Dit is trouwens in 95% van de gevallen niet nodig, omdat de zaak onderling wordt afgewikkeld. Daarnaast betaalt u een vergoeding voor de verleende diensten van de advocaat als een gerechtelijke procedure nodig is.

4. Werkt u alleen voor slachtoffers?

Ja, Ridder Letselschade werkt alleen voor slachtoffers. Dat zijn we verplicht, omdat we in het bezit zijn van het Nationaal Keurmerk Letselschade. Het is ons niet toegestaan een letselschadeclaim op verzoek van een verzekeraar in behandeling te nemen en dat doen we dus ook niet.

Bij ons is uw letselschadeclaim in goede handen. We zijn volledig onafhankelijk en hebben geen banden met verzekeraars of andere instanties.

5. Is een huisbezoek altijd noodzakelijk?

Een huisbezoek is later in het proces zeker niet altijd nodig, maar bij een kennismaking is dit wel noodzakelijk. Op deze manier kunnen we elkaar rustig spreken. Er zijn altijd veel vragen over hoe alles in zijn werk gaat en dan is het beter om dat te bespreken in een vertrouwde omgeving, zoals thuis.

Daarnaast is het voor ons goed om een indruk te krijgen van iemand, voordat we aan de slag gaan met het dossier. Via een huisbezoek krijgen we bijvoorbeeld een indruk van hoe iemand woont en hoe het gezin eruit ziet.

6. Waarom behandelen jullie geen medische zaken meer?

We behandelen geen medische zaken meer, omdat het traject anders ligt dan bij andere letselschadezaken. In het geval van een medische zaak, is het lastig om de aansprakelijkheid rond te krijgen en verzekeraars van de ziekenhuizen proberen zo veel mogelijk alles af te wijzen. Hier is een hoop geld voor nodig.

Daarnaast moet een medisch dossier voorafgaand beoordeeld worden door een medisch adviseur, wat ook een hoop geld kost. Wij moeten hem betalen, maar wanneer het niet lukt om de zaak rond te krijgen, wat vaak het geval is, ondervonden wij vaak problemen bij de terugbetaling door de cliënt.

Contactformulier

    © Copyright Ridder Letselschade 2024 Powered by Online marketing bureau iClicks