
Een letselschadespecialist voor mevrouw Van W.
In deze klantervaring wordt duidelijk gemaakt, hoe belangrijk een goede letselschadespecialist voor een letselschadedossier is. In 2000 wordt mevrouw als voetgangster aangereden door een personenauto met knieletsel tot gevolg. De verzekeraar van de auto erkent vrij snel aansprakelijkheid, waarna moet worden afgewacht totdat er een medische eindsituatie zal zijn ingetreden.
Een gering voorschot wordt uitbetaald ter dekking van de eerste onkosten. In al die jaren maakt mevrouw geen gebruik van een letselschadespecialist, zij laat haar man de zaak behandelen. Inschakeling van een letselschadespecialist vond zij niet nodig, naar later bleek ten onrechte.
Afwikkeling letselschadedossier
De vrouw wordt in de jaren daarna in totaal zes keer geopereerd. In 2007 wordt haar ter afwikkeling een afwikkelingsvoorstel van een paar duizend euro gedaan. Zij schakelde vervolgens een letselschadespecialist van Ridder Letselschade in om dit voorstel tot afwikkeling te laten beoordelen. In overleg met de verzekeraar wordt een orthopedisch chirurg gevraagd mevrouw te onderzoeken, waaruit blijkt dat mevrouw ernstig knieletsel heeft.
De maatschappij heeft mevrouw onvoldoende bevoorschot en heeft het letsel te rooskleurig ingeschat. Ook heft men in ruim negen jaren niemand namens de maatschappij bij mevrouw langs gestuurd. Uiteindelijk gebeurde dat wel, waarna er nog een discussie ontstond over de omvang van de schade. De schade-expert meende na negen jaar en zonder een onderzoek in te stellen, dat de claim veel te hoog was en met een derde moest worden verlaagd. Dat heeft de letselschadespecialist van Ridder Letselschade niet geaccepteerd en met succes: de claim werd alsnog volledig toegekend.
Mevrouw liet ons weten:
”Mijn man en ik zijn heel tevreden over uw aanpak en over het resultaat. Wij hadden niet kunnen denken dat u dit bedrag voor ons had kunnen bereiken. Wij zijn u zeer dankbaar, al krijg ik daar natuurlijk niet mijn goeie knie voor terug.”
Altijd een letselschadespecialist
Ons advies naar aanleiding van dit voorbeeld is, om altijd een letselschadespecialist te vragen de zaak te beoordelen. Een letselschadespecialist kan immers alle aspecten goed overzien.
Wilt u gratis een letselschadespecialist van Ridder Letselschade inschakelen of hebt u een vraag? Klik dan hier voor het contactformulier of bel ons direct: 036-522 03 42. Een letselschadespecialist is op werkdagen tot 22.00 uur voor uw vragen over letselschade bereikbaar.
De laatste blogs
Wet affectieschade uitgelegd
Heeft u ooit gehoord van de wet affectieschade? De officiële benaming is Wet vergoeding affectieschade. Deze wet maakt het mogelijk om een schadevergoeding te claimen wanneer een dierbare van u ernstig letsel oploopt of komt te overlijden en u hierdoor erg verdrietig bent. De wet affectieschade is door de jaren heen aangepast. We lopen er […]

Het shockschade wetsartikel van a tot z uitgelegd
Stel dat een familielid ernstig gewond raakt bij een ongeluk dat u ziet gebeuren. U bent zelf niet fysiek betrokken, maar de aanblik van het slachtoffer en de impact die het op uw leven heeft, laten u niet los. Wist u dat u in sommige gevallen recht heeft op een schadevergoeding? Dit noemt men ‘shockschade’. […]
Besluit vergoeding affectieschade uitgelegd
Stel u verliest een dierbare door een verkeersongeluk, waardoor u heel veel verdriet heeft. Hoewel geld het verdriet van uw verlies niet kan wegnemen, erkent de wet wel dat er sprake is van leed waar recht op een vergoeding is. Dit is geregeld via het Besluit vergoeding affectieschade. Maar wat houdt dat besluit precies in […]

