Letselschade, Google en Facebook

Letselschade, Google en Facebook, wat hebben die met elkaar te maken? Alles, en op meer fronten dan u waarschijnlijk denkt!

Google: zoeken en gevonden worden

Allereerst presenteren vele aanbieders van rechtshulp bij letselschade, zich aan de hulpzoekenden via hun website. Om gevonden te worden moeten die website hoog in de zoekresultaten komen wanneer er op de relevante zoekwoorden als letselschade, letselschade-advocaat of whiplash wordt gezocht. Verder kan men natuurlijk gesponsorde advertenties door Google Adwords laten plaatsen. Het is dus een kwestie van zoeken bij letselschade en goed gevonden worden. Tot zover de kant van de aanbieders van rechtshulp bij letselschade.

Google en letselschadeclaims

Er is ook nog een andere kant, namelijk de kant van de partijen die de letselschadeclaims moeten gaan betalen. Zij maken in toenemende mate van Google, Facebook en andere social site en media gebruik. Men wil dan graag weten wat voor vlees men in hun letselschade kuip heeft voordat er tot uitbetaling van een letselschadeclaim wordt overgegaan. Wij merken dat zij onze klanten steeds vaker ‘door Google trekken’. Dan blijkt bijvoorbeeld dat iemand die zegt niet meer te kunnen werken, zojuist een fantastische baan heeft gekregen. Of via Facebook blijkt dat een slachtoffer met een belangrijke getuige van het ongeval innig bevriend te zijn. Aangezien wij ook niet willen worden verrast, zoeken wij soms ook achtergrondinformatie op via de zoekmachines.

Rugklachten en beperkingen?

Onlangs maakten wij mee dat een cliënt van Ridder Letselschade een prachtige reis naar Australië had gemaakt en daar de meest fantastische dingen had gedaan als gletsjers beklimmen, parasailen, diepzeeduiken, etc. Haar belevenissen waren aan een blog toevertrouwd. Dat had de verzekeraar ook gezien en die vond dat de vrouw maar geen letselschade wegens beperkingen moest claimen omdat ze immers al die dingen had gedaan waaruit bleek dat er geen beperkingen meer waren. Tja, maar de inhoud van de e-mails die de cliënte naar familie en vrienden had gestuurd waarin ze klaagde over zoveel pijn in de rug, had de verzekeraar niet gezien. Een verzekeraar mag dus niet met de informatie aan de haal gaan maar moet wel hoor en wederhoor toepassen.

Advies Ridder Letselschade

Ons advies? Let op wat je op internet zet als je een letselschadeclaim wilt indienen of dat al hebt gedaan. Wees je er in elk geval van bewust dat er informatie bekend kan worden bij anderen dan voor wie die info bestemd is of dat die verkeerd kan worden geïnterpreteerd. Het is dus, voor alle duidelijkheid, niet zo dat wij propageren om niet de waarheid op het web te zetten of zaken expres te verhullen! Bewustwording over wat er met de informatie kan gebeuren, dat is waar het ons om gaat.

© Copyright Ridder Letselschade 2024 Powered by Online marketing bureau iClicks