Ridder Letselschade, expert in letselschadeclaims
Letselschade slachtoffer blij met afwikkeling

Letselschade slachtoffer blij met afwikkeling

Tjip Ridder

Whiplash door aanrijding

Elders op deze site staat al een artikel over de geslaagde mediation van de heer A, dit is het vervolg. In januari 2010 staat de dan 45 jarige heer A. in zijn auto voor het stoplicht te wachten, als hij plotseling met volle snelheid van achteren wordt aangereden door een lijnbus. Zijn auto schuift door de aanrijding tientallen meters naar voren en voor hem begint een ware lijdensweg. Hij heeft een whiplash opgelopen en is direct volledig arbeidsongeschikt. Zijn eigen bedrijf moet worden gestaakt en hij raakt in een depressieve spiraal, die ook op het gezin een grote weerslag heeft.

Rechtsbijstandverzekering voldeed niet

‘Gelukkig’ heeft hij een rechtsbijstandverzekering, maar na nog geen 6 maanden besluit hij om daar afscheid van te nemen. De zaak wordt daar niet goed behandeld en hij heeft er helemaal geen vertrouwen in. Er wordt hem geadviseerd om snel tot een regeling te komen tegen betaling van enkele tienduizenden euro’s, maar dat lijkt hem geen goed idee.

Ridder Letselschade neemt behandeling over

In het najaar van 2010 komt hij als cliënt bij Ridder Letselschade terecht. Daar heeft hij wel een heel goed gevoel over, mede omdat zijn jurist altijd terugbelt als hij dat vraagt en er voor hem is als dat nodig is. Ook wordt er voor voldoende voorschotten gezorgd. De zaak zit echter muurvast en besloten wordt om een mediation aan te gaan met de aansprakelijke verzekeraar, Achmea. In augustus 2011 komt het, na een lange dag onderhandelen, tot een voor de heer A. acceptabele eindregeling, die vele malen hoger uitvalt dan eerder door de rechtsbijstandsverzekeraar was voorgesteld.

Nieuwe start

De heer A schrijft ons:” Geachte heer Ridder, Beste Tjip, ik wil je heel hartelijk bedanken voor de deskundige en begripvolle behandeling van mijn dossier en niet in de laatste plaats voor de voor mij aanvaardbare eindregeling. Ik ben er natuurlijk nog lang niet, maar kan nu gaan proberen om de zaak en de hele vervelende tijd achter me te laten. Ik hoop met mijn gezin een nieuwe start te kunnen maken en daar kan ik de slotbetaling heel goed bij gebruiken.

Ik wens je het allerbeste toe!”

Contact opnemen met Ridder Letselschade

Wilt u uw letselschade ook door Ridder Letselschade laten behandelen? Bel ons dan tot 22.00 uur elke werkdag op 036 – 522 03 42 of klik hier voor het contactformulier.

De laatste blogs

Default Image

Wet affectieschade uitgelegd

Heeft u ooit gehoord van de wet affectieschade? De officiële benaming is Wet vergoeding affectieschade. Deze wet maakt het mogelijk om een schadevergoeding te claimen wanneer een dierbare van u ernstig letsel oploopt of komt te overlijden en u hierdoor erg verdrietig bent. De wet affectieschade is door de jaren heen aangepast. We lopen er […]

Tjip Ridder

Lees meer
Het shockschade wetsartikel van a tot z uitgelegd

Het shockschade wetsartikel van a tot z uitgelegd

Stel dat een familielid ernstig gewond raakt bij een ongeluk dat u ziet gebeuren. U bent zelf niet fysiek betrokken, maar de aanblik van het slachtoffer en de impact die het op uw leven heeft, laten u niet los. Wist u dat u in sommige gevallen recht heeft op een schadevergoeding? Dit noemt men ‘shockschade’. […]

Tjip Ridder

Lees meer
Default Image

Besluit vergoeding affectieschade uitgelegd

Stel u verliest een dierbare door een verkeersongeluk, waardoor u heel veel verdriet heeft. Hoewel geld het verdriet van uw verlies niet kan wegnemen, erkent de wet wel dat er sprake is van leed waar recht op een vergoeding is. Dit is geregeld via het Besluit vergoeding affectieschade. Maar wat houdt dat besluit precies in […]

Tjip Ridder

Lees meer