Letselschade slachtoffer blij met afwikkeling

Letselschade slachtoffer blij met afwikkeling

Tjip Ridder

Whiplash door aanrijding

Elders op deze site staat al een artikel over de geslaagde mediation van de heer A, dit is het vervolg. In januari 2010 staat de dan 45 jarige heer A. in zijn auto voor het stoplicht te wachten, als hij plotseling met volle snelheid van achteren wordt aangereden door een lijnbus. Zijn auto schuift door de aanrijding tientallen meters naar voren en voor hem begint een ware lijdensweg. Hij heeft een whiplash opgelopen en is direct volledig arbeidsongeschikt. Zijn eigen bedrijf moet worden gestaakt en hij raakt in een depressieve spiraal, die ook op het gezin een grote weerslag heeft.

Rechtsbijstandverzekering voldeed niet

‘Gelukkig’ heeft hij een rechtsbijstandverzekering, maar na nog geen 6 maanden besluit hij om daar afscheid van te nemen. De zaak wordt daar niet goed behandeld en hij heeft er helemaal geen vertrouwen in. Er wordt hem geadviseerd om snel tot een regeling te komen tegen betaling van enkele tienduizenden euro’s, maar dat lijkt hem geen goed idee.

Ridder Letselschade neemt behandeling over

In het najaar van 2010 komt hij als cliënt bij Ridder Letselschade terecht. Daar heeft hij wel een heel goed gevoel over, mede omdat zijn jurist altijd terugbelt als hij dat vraagt en er voor hem is als dat nodig is. Ook wordt er voor voldoende voorschotten gezorgd. De zaak zit echter muurvast en besloten wordt om een mediation aan te gaan met de aansprakelijke verzekeraar, Achmea. In augustus 2011 komt het, na een lange dag onderhandelen, tot een voor de heer A. acceptabele eindregeling, die vele malen hoger uitvalt dan eerder door de rechtsbijstandsverzekeraar was voorgesteld.

Nieuwe start

De heer A schrijft ons:” Geachte heer Ridder, Beste Tjip, ik wil je heel hartelijk bedanken voor de deskundige en begripvolle behandeling van mijn dossier en niet in de laatste plaats voor de voor mij aanvaardbare eindregeling. Ik ben er natuurlijk nog lang niet, maar kan nu gaan proberen om de zaak en de hele vervelende tijd achter me te laten. Ik hoop met mijn gezin een nieuwe start te kunnen maken en daar kan ik de slotbetaling heel goed bij gebruiken.

Ik wens je het allerbeste toe!”

Contact opnemen met Ridder Letselschade

Wilt u uw letselschade ook door Ridder Letselschade laten behandelen? Bel ons dan tot 22.00 uur elke werkdag op 036 – 522 03 42 of klik hier voor het contactformulier.

De laatste blogs

Default Image

Waarom keurmerkkantoren lid moeten worden van de NLE

Medio 2023 is Ridder Letselschade weer lid geworden van de branchevereniging Nederlandse Letselschade Experts (NLE). Wij merkten namelijk dat de NLE ondertussen was uitgegroeid tot een volwaardige branchevereniging, die de belangen van de aangesloten leden en daarmee van slachtoffers die letselschade willen claimen, behartigt. Belangrijk is om te vermelden dat de NLE alleen toegankelijk is […]

Tjip Ridder

Lees meer
Default Image

Hoe zit het met de kosten wanneer je letselschade wilt claimen?

Vaak krijgen wij vragen van (mogelijke) cliënten hoe het met de kosten zit die ze moeten betalen voor het claimen van hun letselschade, de zogenaamde buitengerechtelijke kosten. Vaak vraagt men of het op basis van no cure no pay kan. Dat kan dus niet, maar onze oplossing is nog veel voordeliger voor de cliënt. Dat […]

Tjip Ridder

Lees meer
Default Image

Second opinion levert € 140.000,00 op!

In februari 2021 namen wij een dossier over van een rechtsbijstandsverzekeraar, omdat hun verzekerde, een man van toen 26 jaar, ontevreden was over de dossierbehandeling. Hij had begin 2017 een eenzijdig ongeval doorgemaakt en werd sindsdien bijgestaan door de rechtsbijstandsverzekeraar tegen de SVI-verzekeraar. Deze jongeman had tot het moment van de overname slechts € 1.200,00 […]

Tjip Ridder

Lees meer
© Copyright Ridder Letselschade 2024 Powered by Online marketing bureau iClicks