
Letselschade slachtoffer blij met afwikkeling
Whiplash door aanrijding
Elders op deze site staat al een artikel over de geslaagde mediation van de heer A, dit is het vervolg. In januari 2010 staat de dan 45 jarige heer A. in zijn auto voor het stoplicht te wachten, als hij plotseling met volle snelheid van achteren wordt aangereden door een lijnbus. Zijn auto schuift door de aanrijding tientallen meters naar voren en voor hem begint een ware lijdensweg. Hij heeft een whiplash opgelopen en is direct volledig arbeidsongeschikt. Zijn eigen bedrijf moet worden gestaakt en hij raakt in een depressieve spiraal, die ook op het gezin een grote weerslag heeft.
Rechtsbijstandverzekering voldeed niet
‘Gelukkig’ heeft hij een rechtsbijstandverzekering, maar na nog geen 6 maanden besluit hij om daar afscheid van te nemen. De zaak wordt daar niet goed behandeld en hij heeft er helemaal geen vertrouwen in. Er wordt hem geadviseerd om snel tot een regeling te komen tegen betaling van enkele tienduizenden euro’s, maar dat lijkt hem geen goed idee.
Ridder Letselschade neemt behandeling over
In het najaar van 2010 komt hij als cliënt bij Ridder Letselschade terecht. Daar heeft hij wel een heel goed gevoel over, mede omdat zijn jurist altijd terugbelt als hij dat vraagt en er voor hem is als dat nodig is. Ook wordt er voor voldoende voorschotten gezorgd. De zaak zit echter muurvast en besloten wordt om een mediation aan te gaan met de aansprakelijke verzekeraar, Achmea. In augustus 2011 komt het, na een lange dag onderhandelen, tot een voor de heer A. acceptabele eindregeling, die vele malen hoger uitvalt dan eerder door de rechtsbijstandsverzekeraar was voorgesteld.
Nieuwe start
De heer A schrijft ons:” Geachte heer Ridder, Beste Tjip, ik wil je heel hartelijk bedanken voor de deskundige en begripvolle behandeling van mijn dossier en niet in de laatste plaats voor de voor mij aanvaardbare eindregeling. Ik ben er natuurlijk nog lang niet, maar kan nu gaan proberen om de zaak en de hele vervelende tijd achter me te laten. Ik hoop met mijn gezin een nieuwe start te kunnen maken en daar kan ik de slotbetaling heel goed bij gebruiken.
Ik wens je het allerbeste toe!”
Contact opnemen met Ridder Letselschade
Wilt u uw letselschade ook door Ridder Letselschade laten behandelen? Bel ons dan tot 22.00 uur elke werkdag op 036 – 522 03 42 of klik hier voor het contactformulier.
De laatste blogs
Ongeluk door gladheid tijdens de winterse maanden
Het winterse weer is in aantocht. Enkele weken geleden zorgde lokale gladheid in grote delen van Nederland al voor gevaarlijke situaties en volgens modellen van weeronline.nl belooft het de laatste week van december ook ijskoud te worden. Hoewel een witte kerst voor velen een droom is, brengen sneeuw, ijzel en hagel ook aanzienlijke risico’s met […]
Veiligheid op de werkvloer niet gegarandeerd
Bent u slachtoffer geweest van een ongeval tijdens de uitoefening van uw werkzaamheden? Dan spreken we over een bedrijfs- of arbeidsongeval. Onlangs werd bekend dat in Nederland jaarlijks zo’n 200.00 arbeidsongevallen plaatsvinden waarvan 2.300 ernstig zijn, aldus het RIVM. In 2023 verloren 69 mensen hun leven door een arbeidsongeval. Gemiddeld genomen was er in 2023 […]
Wintertijd en letselschade: ongelukkige combinatie!
Het is je ongetwijfeld niet ontgaan dat afgelopen weekend de wintertijd is ingegaan. ’s Morgens is het dan wel minder lang donker, maar in de namiddag valt de schemering toch wat eerder. Waar de een hier maar enkele dagen aan hoeft te wennen, is een ander juist voor een langere periode ontregeld. Niet alleen […]