Tevreden na afhandeling motorongeluk en letselschade

De heer B. overkwam in 2008 een vervelend motorongeluk. Hij haalde stilstaande auto’s in die stonden te wachten voor een spoorwegovergang. Plotseling besloot één van de automobilisten te keren omdat hij het wachten beu was. Hij gooide het stuur om en botste met de zijkant van de auto tegen de motorfiets van de heer B. die er net langs reed. Die viel op het wegdek en brak een ruggenwervel.

Aansprakelijkheid en eigen schuld

De verzekeraar van de auto wilde aanvankelijk helemaal niets erkennen noch betalen. De heer B. zou daar niet hebben mogen inhalen, zou te hard hebben gereden, zou te dicht langs de rij auto’s zijn gereden, etc. Kortom, zoveel eigen schuld dat er geen aansprakelijkheid zou zijn. Helaas voor Reaal werd de automobilist door de strafrechter een boete van € 250,00 opgelegd vanwege het in gevaar brengen van het verkeer bij een bijzondere manoeuvre. Bovendien mocht de motorrijder daar rijden en kon de verzekeraar niet bewijzen dat hij te dicht langs de rij reed met te hoge snelheid.

De verzekeraar besloot toen 50% aansprakelijkheid te erkennen, maar dat vond de heer B. niet voldoende. Uiteindelijk zijn wij zo rond de 75% uitgekomen, alhoewel men er niet in is geslaagd eigen schuld te bewijzen. De heer B. wilde in december 2012 graag tot afwikkeling van zijn zaak komen en gaf ons opdracht verder niet meer te discussiëren over de mate van eigen schuld.

Schadevergoeding en schadeberekening

De verzekeraar wilde aanvankelijk ook weinig tot geen schadevergoeding betalen. Wij hebben diverse berekeningen gemaakt waaruit bleek dat de letselschade ruim boven € 100.000,00 moest zijn. Uiteindelijk is de verzekeraar akkoord gegaan met een laatste voorstel van onze kant en toen konden wij een akkoord over de schadevergoeding bereiken.

Tevreden na afhandeling letselschade

De heer B. was erg tevreden na de afhandeling van zijn letselschade dossier. Hij stuurde ons een brief, waaruit enkele delen hieronder integraal zijn overgenomen.

“Geachte heer Grootenboer,

Hierbij wil ik u, ook namens mijn vrouw enorm bedanken voor uw inzet omtrent mijn zaak. Sinds u, namens letselschade de Ridder mijn zaak heeft overgenomen kregen wij het gevoel dat er iets gedaan werd. (…)

Complimenten aan alle medewerkers van Letselschade de Ridder en dhr de Ridder zelf, alle gesprekken en de terugbelverzoeken werden hier gehoor aan gegeven. (..)

Onze dank is groot!

Nogmals alle lof aan u en alle medewerkers van Letselschade de Ridder!”

Keurmerk  Letselschade

In het kader van het keurmerk heeft de heer B. een enqueteformulier ingevuld. Het eindcijfer voor alle inspanningen van ons is een 10! Kijk, daar doen we het voor, tevreden cliënten die met een toch nog goed gevoel terug kunnen kijken op de afwikkeling en vergoeding van hun letselschade.

Afwikkeling letselschadedossier

Hebt u ook een probleem met of vragen over de afwikkeling van uw letselschadedossier? U kunt ons altijd gratis raadplegen, telefonisch of per e-mail. Of maak gebruik van ons spreekuur, elke maandagochtend. Klik hier voor de contactgegevens.

© Copyright Ridder Letselschade 2024 Powered by Online marketing bureau iClicks