
Afsluiting letselschadedossier doet Fred goed!
Vrachtwagenchauffeur Fred Kolenbrander is blij met de afsluiting van zijn dossier. Nadat hij op 11 mei 2006 zwaar gewond raakte bij een bedrijfsongeval in Engeland, waarbij hij door zijn eigen (defecte) vrachtwagen was overreden, is dan onlangs een einde gekomen aan de langdurige afwikkeling van zijn letselschadedossier. Met de schadevergoeding ziet zijn leven er in financiële zin wat rooskleuriger uit en bovendien merkt hij dat het afsluiten van zijn dossier, voor hem en zijn gezin ook het afsluiten van een hele vervelende periode betekent.
No cure no pay
Aanvankelijk liet Fred Kolenbrander zijn belangen behartigen door Verkruisen Advocaten en Euroclaim en was er een no cure no pay overeenkomst afgesloten. Ridder Letselschade werkt echter zo min mogelijk met no cure no pay overeenkomsten en vond het ook in deze zaak niet nodig. Immers, de aansprakelijkheid was erkend, dus no cure no pay zou voor Fred betekenen het onnodig inleveren van een deel van zijn schadevergoeding. De no cure no pay overeenkomst werd dan ook opgezegd en dat betekent dat de volledige slotbetaling aan Fred ten goede kwam.
Fred Kolenbrander stuurde een hele mooie (en grote) taart en stuurde de volgende e-mail:
“Hallo Tjip
Ik wil je bedanken dat je mijn zaak hebt overgenomen, nadat je mij had verteld hoe arboclaim werkt.
Het heeft al met al bijna 6 jaar geduurd, waar arboclaim 4 jaar over deed, heb jij in 2 jaar tot volle tevredenheid afgesloten.
Ben je erg dankbaar daarvoor! We kunnen oude dingen afsluiten. En aan een nieuw en eenvoudiger leven beginnen. (…) Mocht ik in de toekomst wat minder uit de voeten kunnen, dan kan ik gewoon wat minder gaan werken.
Heb de contacten met jou en de medewerkers van Ridder Letselschade als zeer prettig ervaren.
Ben dan ook erg blij dat er ook nog advocaten zijn die mensen helpen zoals het hoort.
Beste Tjip alsnog bedankt dat jij mijn zaak hebt behandeld en afgesloten. Ben erg blij dat nadat ik problemen had had met arboclaim, via google bij jullie terecht ben gekomen. En helemaal toen je vertelde hoe de declaratie gaat. Tjip nogmaals bedankt.!!
Ps ga me even verdiepen hoe ik een taart bij jullie kan krijgen .
Met vriendelijke groeten
Fred en Sophie Kolenbrander”
De laatste blogs
Wet affectieschade uitgelegd
Heeft u ooit gehoord van de wet affectieschade? De officiële benaming is Wet vergoeding affectieschade. Deze wet maakt het mogelijk om een schadevergoeding te claimen wanneer een dierbare van u ernstig letsel oploopt of komt te overlijden en u hierdoor erg verdrietig bent. De wet affectieschade is door de jaren heen aangepast. We lopen er […]

Het shockschade wetsartikel van a tot z uitgelegd
Stel dat een familielid ernstig gewond raakt bij een ongeluk dat u ziet gebeuren. U bent zelf niet fysiek betrokken, maar de aanblik van het slachtoffer en de impact die het op uw leven heeft, laten u niet los. Wist u dat u in sommige gevallen recht heeft op een schadevergoeding? Dit noemt men ‘shockschade’. […]
Besluit vergoeding affectieschade uitgelegd
Stel u verliest een dierbare door een verkeersongeluk, waardoor u heel veel verdriet heeft. Hoewel geld het verdriet van uw verlies niet kan wegnemen, erkent de wet wel dat er sprake is van leed waar recht op een vergoeding is. Dit is geregeld via het Besluit vergoeding affectieschade. Maar wat houdt dat besluit precies in […]

