Ernstig gewond na zware aanrijding, letselschade dossier goed afgerond!

Het was april 2011 toen de bestuurder van een vrachtauto een noodstop moest maken voor een andere, voor hem remmende vrachtauto. Dat gebeurde op de snelweg in Duitsland. De man kon een stevige aanrijding niet meer voorkomen en de cabine werd helemaal in elkaar gedrukt.

Hij werd met spoed opgenomen in een ziekenhuis in Duitsland en is later verplaatst naar een academische ziekenhuis in Nederland, waar hij meerdere keren aan inwendig letsel en breuken moest worden geopereerd. Na een langdurig ziekbed en  uitvoerige revalidatie krabbelde de man weer op en kon hij min of meer de draad van het leven weer oppakken. Niet zonder blijvend letsel en ook niet zonder pijn, wel met het vooruitzicht dat er op termijn een vervelende operatie op hem staat te wachten.

Schade Verzekering Inzittenden (SVI)

Hij had na de aanrijding al een half jaar thuis gezeten toen hij via Google op de site van Ridder Letselschade terechtkwam. Die site sprak hem aan en hij belde op een goeie dag rond 19.00 uur naar ons bureau, dat tot 22.00 uur juist voor dit soort vragen telefonisch wordt bemand. Zo werd hij onze cliënt. Wij hebben met hem verkend of er mogelijkheden waren om zijn schade te claimen en dat bleek het geval te zijn, namelijk bij de Schade Verzekering Inzittenden (SVI) van de vrachtauto waarin hij zelf reed. Zijn werkgever had die polis gelukkig afgesloten, daarom hoefde hij niet te gaan claimen in Duitsland.

Arbeidsdeskundige

Onlangs is deze zaak voor hem afgesloten met een slotbetaling. Inmiddels was hij via een arbeidsdeskundige die wij voor hem hadden ingeschakeld, naar een eigen bedrijf ‘omgeschoold’. Nu vervoert hij met zijn eigen bedrijf en kan hij de klussen aannemen die hij wil en op de momenten waarop hij dat wil. Zo beperkt hij de schade en heeft hij weer een mooi levensdoel.

Voorbehoud bij afwikkeling

De zaak is niet helemaal afgesloten, want de man heeft het recht op de zaak terug te komen als hij de bewuste operatie moet ondergaan en dan schade zou lijden die nu nog niet is vergoed. Dat is voor hem een extra zekerheid waardoor hij bereid was de kwestie voor nu, af te sluiten.

Keurmerk Letselschade

Wij vroegen deze cliënt naar zijn mening over Ridder Letselschade. Daartoe zijn wij op grond van de voorschriften van het Keurmerk  Letselschade verplicht, maar dat willen wij zelf ook graag weten natuurlijk. Gelukkig was deze cliënt heel erg tevreden over ons en gaf ons voor de dienstverlening een 10. Wel plaatste hij een kanttekening bij de snelheid en dat kunnen wij ons ook goed voorstellen. Het duurt tegenwoordig allemaal heel erg lang en de voornaamste oorzaak daarvan zijn de personeelstekorten bij verzekeraars. Als extra pluspunt gaf hij aan – naast onze professionaliteit – dat hij het zo op prijs had gesteld hoe wij met hem hebben meegedacht om zijn leven weer op de rails te krijgen.

Contact met Ridder Letselschade

Wilt u ook gezien worden als cliënt en niet als dossiernummer in de kast? Bel ons dan gewoon, dat kan op werkdagen tot 22.00 uur op 036-5220342.

© Copyright Ridder Letselschade 2024 Powered by Online marketing bureau iClicks