
Casus van letselschade na hondenbeet, met schadevergoeding
In 2009 wordt een vrouw gebeten door een hond. Zij komt daarbij ten val en loopt ernstig enkelletsel op. Zij schakelt haar rechtsbijstandsverzekeraar SRK in, die de zaak oppakt. Al vrij snel wordt de aansprakelijkheid erkend door de verzekeraar van het baasje van de hond, Reaal. De berekening van de letselschade kon beginnen.
Ridder Letselschade gevonden via Google
De verzekeraar schakelde vervolgens een schaderegelingskantoor in. Dat berekende dat de letselschade van de dame in kwestie met een bedrag van ongeveer € 33.000,00 goed betaald zou zijn. SRK kon zich in dat bedrag wel vinden en adviseerde de vrouw om daarmee akkoord te gaan. Dat deed de vrouw – gelukkig – niet en zij vond Ridder Letselschade via Google.
De discussie werd vervolgens gevoerd over de invloed van eerdere klachten op de uiteindelijk te claimen letselschade. Die discussie werd gewonnen door Ridder Letselschade, reden waarom de vrouw een aanbod ontving voor een schadevergoeding van € 52.000,00 van de verzekeraar. Dat was in onze ogen nog steeds veel te weinig en uiteindelijk kreeg de vrouw meer dan het dubbele uitgekeerd. Daarmee was zij erg blij en zij was ook blij dat zij tijdig was overgestapt naar Ridder Letselschade.
Keurmerk Letselschade
In het kader van het Keurmerk Letselschade houdt Ridder Letselschade een enquête bij van de tevredenheid van de cliënten. Deze vrouw gaf de behandelaar het cijfer 10 en zij vermeldde daarbij:
“Super, deskundig, snel, eindelijk het gevoel dat mijn zaak BEHARTIGD werd.” Pluspunten:” gewoon, dichtbij de persoon, weet waar ie het over heeft.”
Zij gaf de dossierbehandelaar, Erry Grootenboer, uiteraard een dikke tien!
Ontevreden over uw rechtsbijstandsverzekeraar?
Als u ontevreden bent over uw rechtsbijstandsverzekeraar, of als u wordt geadviseerd om akkoord te gaan met een regelingsvoorstel, kunt u ons altijd vragen om een gratis second opinion. Wij bestuderen dan het dossier en geven u een advies waarmee u verder kunt. Dat hoeft echt niet altijd het advies te zijn om de zaak aan ons over te dragen. Als wij denken dat wij het niet beter (hadden) kunnen doen, adviseren wij u om niet over te stappen, maar geven wij u wel tips mee om de zaak beter te kunnen begrijpen of om gerichte vragen te kunnen stellen aan de rechtsbijstandsverzekeraar.
Contact opnemen met Ridder Letselschade?
Plan zelf een contactmoment in via onze nieuwe agendamodule. Klik hier voor het maken van een afspraak.
De laatste blogs
Wet affectieschade uitgelegd
Heeft u ooit gehoord van de wet affectieschade? De officiële benaming is Wet vergoeding affectieschade. Deze wet maakt het mogelijk om een schadevergoeding te claimen wanneer een dierbare van u ernstig letsel oploopt of komt te overlijden en u hierdoor erg verdrietig bent. De wet affectieschade is door de jaren heen aangepast. We lopen er […]

Het shockschade wetsartikel van a tot z uitgelegd
Stel dat een familielid ernstig gewond raakt bij een ongeluk dat u ziet gebeuren. U bent zelf niet fysiek betrokken, maar de aanblik van het slachtoffer en de impact die het op uw leven heeft, laten u niet los. Wist u dat u in sommige gevallen recht heeft op een schadevergoeding? Dit noemt men ‘shockschade’. […]
Besluit vergoeding affectieschade uitgelegd
Stel u verliest een dierbare door een verkeersongeluk, waardoor u heel veel verdriet heeft. Hoewel geld het verdriet van uw verlies niet kan wegnemen, erkent de wet wel dat er sprake is van leed waar recht op een vergoeding is. Dit is geregeld via het Besluit vergoeding affectieschade. Maar wat houdt dat besluit precies in […]

