Ombudsman: letselschaderegeling kraakt aan alle kanten

Stichting De Ombudsman heeft in het Rapport “De Gedragscode Behandeling Letselschade, een goed geheim?”, korte metten gemaakt met de wijze waarop de marktpartijen in Nederland letselschades regelen. Dat geldt eigenlijk voor alle betrokkenen, zowel de aansprakelijkheidsverzekeraars, rechtsbijstandverzekeraars, advocaten en expertisebureaus aan ‘beide’ kanten. Kortom, het moet echt anders!

Uit het rapport blijkt onder meer, dat de enkele jaren geleden ingevoerde Gedragscode Behandeling Letselschade (GBL) in feite nooit is ingevoerd, althans niet in de praktijk is gebracht. Het slachtoffer staat in de hele letselschaderegeling ook niet centraal.

Het slechtst komen de aansprakelijkheidsverzekeraars en door hen ingeschakelde expertisebureaus eraf. Geen van de respondenten in het onderzoek was positief over de wijze waarop die partijen zich manifesteren. Sterker nog, het grootste deel was zelfs heel erg ontevreden. Het duurt allemaal veel te lang, en het slachtoffer voelt zich onbegrepen en niet serieus genomen. Van alle groepen kwamen de letselschadeadvocaten er eigenlijk nog het beste van af, zo is onze indruk.

U treft hier een link aan naar de pagina van Stichting de Ombudsman, waar u het rapport kan downloaden.

© Copyright Ridder Letselschade 2024 Powered by Online marketing bureau iClicks