Klantbeoordeling 9.0/10
Nu tot 22.00 uur bereikbaar! 036 522 0342 info@ridder-letselschade.nl

036 522 0342

Bereikbaar tot 22:00!

Afspraak maken

Gratis advies gesprek

Doe de letselschadetest

Gebruik de onderstaande test om te beoordelen of u in aanmerking komt voor een letselschadeclaim. Binnen 5 min heeft u een uitslag.

Doe de test

  • Pleidooi voor Smartengeld databank

  • Verzekeraars hebben de sleutel in handen voor betere regeling van letselschade!

  • Aansprakelijkheid ouders Tristan van der V.

Ombudsman: letselschaderegeling kraakt aan alle kanten

7 Maart, 2011 10:24

Stichting De Ombudsman heeft in het Rapport "De Gedragscode Behandeling Letselschade, een goed geheim?", korte metten gemaakt met de wijze waarop de marktpartijen in Nederland letselschades regelen. Dat geldt eigenlijk voor alle betrokkenen, zowel de aansprakelijkheidsverzekeraars, rechtsbijstandverzekeraars, advocaten en expertisebureaus aan 'beide' kanten. Kortom, het moet echt anders!

Uit het rapport blijkt onder meer, dat de enkele jaren geleden ingevoerde Gedragscode Behandeling Letselschade (GBL) in feite nooit is ingevoerd, althans niet in de praktijk is gebracht. Het slachtoffer staat in de hele letselschaderegeling ook niet centraal.

Het slechtst komen de aansprakelijkheidsverzekeraars en door hen ingeschakelde expertisebureaus eraf. Geen van de respondenten in het onderzoek was positief over de wijze waarop die partijen zich manifesteren. Sterker nog, het grootste deel was zelfs heel erg ontevreden. Het duurt allemaal veel te lang, en het slachtoffer voelt zich onbegrepen en niet serieus genomen. Van alle groepen kwamen de letselschadeadvocaten er eigenlijk nog het beste van af, zo is onze indruk.

U treft hier een link aan naar de pagina van Stichting de Ombudsman, waar u het rapport kan downloaden.

Terug