Ontevreden over rechtsbijstandverzekeraar bij letselschade?

Ontevreden over rechtsbijstandverzekeraar bij letselschade?

Tjip Ridder

Als u ontevreden bent over uw rechtsbijstandverzekeraar, kunt u kosteloos naar Ridder Letselschade overstappen, tenminste als u slachtoffer bent met letselschade. Dat dit u niets kost, is bij weinigen bekend en daarom blijft men vaak onnodig bij de rechtsbijstandverzekeraar hangen, ook als men erg ontevreden is. En dat er veel ontevreden slachtoffers met letselschade zijn, wordt ons dagelijks duidelijk. Wij hebben al vele dossiers overgenomen en bij alle dossiers zijn onze cliënten er beter van geworden. Door de hoogte van de schadevergoeding, en/of doordat men erg tevreden was over onze dossierbehandeling en de aandacht die er voor hen was.

U wordt doorverwezen naar uw rechtsbijstandverzekeraar

Veel mensen denken bij rechtsbijstand na een ongeval waarbij letselschade is ontstaan, allereerst aan hun rechtsbijstandverzekeraar. Dat is ook wel logisch, want veel mensen hebben zich juist verzekerd tegen de eventuele kosten van rechtsbijstand en als zij dat dan nodig hebben, doen ze het eerst een beroep op hun rechtsbijstandverzekeraar. Daar komt bij dat tussenpersonen vaak het eerst doorverwijzen naar een rechtsbijstandverzekeraar, omdat zij dat ‘product’ vaak hebben verkocht. Dan moet blijken dat de betaalde premie ook goede rechtsbijstand oplevert. U hoeft echter niet direct naar uw rechtsbijstandverzekeraar te stappen, dat kan later ook altijd nog. Als u de zaak maar tijdig hebt gemeld en goed hebt laten behandelen.

Slachtofferhulp Nederland

Ook Slachtofferhulp Nederland verwijst als eerste naar een rechtsbijstandverzekeraar en eigenlijk om dezelfde redenen, namelijk het uitsparen van kosten. De zekerheid dat het niets kost, is kennelijk belangrijker dan de kwaliteit van de rechtsbijstand.

Veel jonge juristen bij rechtsbijstandverzekeraar

OK, het kost dan wel niets, maar levert ook niet altijd iets op. Ergernis en frustratie is wat wij wel vaak tegenkomen. Dat is logisch, want in die zaken is het immers fout gegaan. Maar als je ziet hoe de rechtbijstandverzekeraar in die zaken heeft gehandeld, dan springen je de tranen in de ogen. Vaak is er, ook na verloop van maanden, geen schriftelijk medisch advies aangevraagd. Ook stelt men een bezoek aan de cliënt vaak veel te lang uit en duren de termijnen te lang. Wij hebben een dossier overgenomen waarin de rechtsbijstandverzekeraar een heel jaar niets had gedaan . . . .

Kostenbesparing

Dat gebeurt uit het oogpunt van kostenbesparing, door onkunde of door een te hoge werkdruk. Onkunde doordat bij veel rechtsbijstandverzekeraars jonge juristen aan het werk zijn met ook nog eens een veel te grote werkdruk. Er kan aan uw dossier dan simpelweg te weinig aandacht worden besteed. Als klap op de vuurpijl horen wij vaak dat de dossierbehandelaars bij een rechtsbijstandverzekeraar moeilijk of helemaal niet te bereiken zijn. Vakantie, verlof, ziek, cursus, etc. Terugbellen? Ho maar!

Hoe gaat dan dan bij Ridder Letselschade?

Dat alles gaat bij ons echt anders. Wij zorgen ervoor dat onze dossiersbehandelaren goed opgeleid en deskundig zijn met aandacht voor u, het slachtoffer. De werkdruk is niet te hoog, zodat onze letselschadespecialisten alle tijd en aandacht voor u hebben. Ook is onze bereikbaarheid groot. Bij Ridder Letselschade kunt u uw dossierbehandelaar ook mobiel bereiken, dat is nog eens wat anders dan dat u zich moet melden bij een centraal ‘servicepunt’ waar men dan een boodschap zal achterlaten en u nooit wordt teruggebeld.

Gerechtelijke procedure?

Als u besluit uw dossier aan ons toe te vertrouwen, dan doen wij wel altijd direct melding aan uw rechtsbijstandverzekeraar. Mocht er dan geprocedeerd moeten worden, dan kunt u alsnog uw rechtsbijstandverzekeraar inschakelen. Wij fungeren dan als uw adviseur op de achtergrond zodat wij ervoor kunnen worden dat er niets mis gaat. En het mooiste is, ook dat kost u niets!

Missie van Ridder Letselschade

Onze missie is het op een integere en deskundige manier verlenen van gratis rechtshulp aan slachtoffers met letselschade. Ook als het dossier eerst bij een ander, bijvoorbeeld een rechtsbijstandverzekeraar in behandeling is geweest. Vaak worden onze kosten niet volledig betaald, maar dat is niet uw maar ons probleem, is onze stelling.

Geïnteresseerd?

Bel ons voor gratis advies of second opinion. Op werkdagen zijn wij er tot 22.00 uur voor al uw vragen over letselschade. U kunt ook hier klikken voor het contactformulier.

De laatste blogs

Default Image

Waarom keurmerkkantoren lid moeten worden van de NLE

Medio 2023 is Ridder Letselschade weer lid geworden van de branchevereniging Nederlandse Letselschade Experts (NLE). Wij merkten namelijk dat de NLE ondertussen was uitgegroeid tot een volwaardige branchevereniging, die de belangen van de aangesloten leden en daarmee van slachtoffers die letselschade willen claimen, behartigt. Belangrijk is om te vermelden dat de NLE alleen toegankelijk is […]

Tjip Ridder

Lees meer
Default Image

Hoe zit het met de kosten wanneer je letselschade wilt claimen?

Vaak krijgen wij vragen van (mogelijke) cliënten hoe het met de kosten zit die ze moeten betalen voor het claimen van hun letselschade, de zogenaamde buitengerechtelijke kosten. Vaak vraagt men of het op basis van no cure no pay kan. Dat kan dus niet, maar onze oplossing is nog veel voordeliger voor de cliënt. Dat […]

Tjip Ridder

Lees meer
Default Image

Second opinion levert € 140.000,00 op!

In februari 2021 namen wij een dossier over van een rechtsbijstandsverzekeraar, omdat hun verzekerde, een man van toen 26 jaar, ontevreden was over de dossierbehandeling. Hij had begin 2017 een eenzijdig ongeval doorgemaakt en werd sindsdien bijgestaan door de rechtsbijstandsverzekeraar tegen de SVI-verzekeraar. Deze jongeman had tot het moment van de overname slechts € 1.200,00 […]

Tjip Ridder

Lees meer
© Copyright Ridder Letselschade 2024 Powered by Online marketing bureau iClicks